emmabarremyr

Emma Barremyr

Så gick det med min löpning

Just det, löpningen! Jag drog ju igång en löparutmaning här i slutet av sommaren eftersom jag ville komma igång igen. Men det gick ju sådär med den skulle man kunna säga. Träningen över lag har gått rätt kasst om jag ska vara ärlig.

Men det finns ju en förklaring och nu vet jag ju varför jag mått så dåligt de senaste månaderna. Jag drabbades av Giardiainfektion och har mått illa, haft diarré och varit sjukligt trött i åtta veckor. ÅTTA VECKOR! Kan knappt tro att det är sant att det fick gå länge, men det gjorde ju det.

Men nu har jag fått medicin och ska ge magen lite extra kärlek i och med samarbetet med Dofilus. Jag mår redan bättre och hoppas så innerligt att jag ska känna mig lite piggare framöver så att jag kan komma igång och träna på riktigt igen. Saknar det!

Jag har ju fått till något enstaka träningspass de dagar jag mått bättre (symtomen har kommit och gått lite och vissa dagar har jag faktiskt mått bra), men den mesta rörelsen har bestått av promenader. Nu längtar jag efter endorfiner, pulspåslag och att få TA I ordentligt!

Typ intervaller! Och ja, när vi ändå är inne på intervaller…

.. här är 3 roliga intervallpass jag längtar efter!

> Mina favoritintervaller

> Svettiga pyramidintervaller

> Björgenintervaller

Dsc 9633

Dsc 9589

Foto: Caroline Dahlén

Men intervaller får jag nog avvakta med en stund. Ska ta tag i löparutmaningen igen, följa schemat där och bygga upp kroppen försiktigt innan jag sätter igång med tuffare pass. Viktiga grejer!

Det var allt för nu!

Kram / Emma.

Skapa en blogg på Vimedbarn.se du också, klicka här! Och du har väl inte missat topplistorna, klicka här!
Kommentarer
emmabarremyr

Kommentera

Läs mer om hur vi behandlar personuppgifter i vår integritetspolicy.
  1. Gabriella

    Hej Emma! Tack för en helt underbart härlig feelgood blogg! 🙂❤ Jag har varit en trogen läsare i flera år men har faktiskt aldrig kommenterat tidigare🙈 Men nu har jag en fråga här! 🙂 Jag har sprungit kontinuerligt nu i ett års tid och håller alltid jämnt tempo. Börjar tröttna lite så jag har tänkt ett tag att det vore kul att testa intervaller! Så detta inlägg var verkligen välkommet 😃. Dum fråga nu kanske, men har du något tips på hur man kan klocka intervallerna på ett smidigt sätt? Så man vet när det gått x sekunder/minuter tänker jag. Jag har ingen pulsklocka men har alltid mobilen med mig när jag springer. Finns det någon bra app kanske? 🙂

    Stor kram! ❤
    Gabriella från Hälsa och wellness

    1. ptbyemma

      Hej fina Gabriella! SÅ GLAD jag blir av att höra att du följt bloggen så länge och tycker den ger dig feelgood <3 Jag förste att det blir lite tråkigt att alltid springa i samma tempo, även om det kan vara skönt det också. Intervallr ger en helt annan känsla och hjälper dig också att bli en snabbare löpare, så det kan vara kul att lägga in i träningen för att få lite variation och utveckling! Hoppas du gillar passen jag tipsade om! Jag har en pulsklocka när jag springer som jag klockar tiden på, men det finns olika appar i telefonen som man kan använda sig av också. Om du söker på exercisetimer eller interalltimar i App Store komne det upp lite olika förslag. Du kan ju prova någon av den och se om det är någon du gillar! Stor kram

  2. Isabell

    Åh vad jag längtar efter löpningen jag med! Jag har haft hälseneinflammation nu sedan i juni och den mesta träningen går bra men just löpningen är svår att komma igång med 🙁 åh vill bara ut i höstluften o springa

    1. ptbyemma

      Åh vad tråkigt! Jag förstår dig verkligen! Du får försöka hitta andra former att njuta av, så hoppas jag att du blir bättre snart <3 kram

stats