Gravidträning

    Styrketräning vecka 35

    Hej vänner ♥

    Att kunna riva av ett styrkepass i gymmet såhär i vecka 35 ger mig en underbar känsla i kroppen! 

    Trots att jag är enormt trött och sliten just nu känner jag mig både piggare och gladare efter att jag fått träna lite! Träningsmotivationen är väl inte på topp, men jag visualiserar mig känslan efteråt och tar mig på så vis iväg och gör det jag ska. Med tanke på hur mycket tid jag spenderar i viloläge är det faktiskt väldigt skönt att få köra igenom kroppen lite!

    Gårdagens pass i gymmet blev ett lugnt och härligt pass med fokus på stora muskelgrupper. Låga vikter och många repetitioner för att mest skapa cirkulation i musklerna. Mer än så behövs inte såhär i vecka 35!

     

    Styrkepass i vecka 35

    Uppvärmningen bestod av 10 minuter trampande på crosstrainern och därefter följde:

    >> Knäböj med boll 15×3 i superset med bäckenlyft 15×3

    >> Sittande tåhävning i maskin 15×3

    >> Latsdrag 15×3

    >> Hantelrodd 15×3 (3 set på varje arm)

    >> Utåtrotation i axel 15×6 (3 set på varje arm)

    >> Sidoplankan i tabataintervall (varannan sida varannan intervall)

    >> Aktiveringsövningar för magen 15×3

     

    dsc_5281dsc_5324

    Foto: Caroline Dahlén

     

    >> Läs fler inlägg om gravidträning och få tips på övingar här!

     

    Och ett TORSDAGSTIPS!

    Just nu tävlar jag ut ett par gravidträningstigts från 2XU på min Instagram (@emmabarremyr), så in och tävla om du är gravid, planerar att bli gravid eller känner någon som är gravid, så har du chansen att vinna! Jag har skrivit mer om gravidträningstightsen här <– (klick).

     

    Hoppas att ni får en fantastisk torsdag!

     

    Kram / Emma.

    2 svar till “Styrketräning vecka 35

    1. Man får ju SÅ mycket energi av styrketräningen! Nu är jag förvisso inte gravid, men jag tar mig tid till träningen även under mina mest stressiga dagar. Det ger så mycket tillbaka!

      1. Emma skriver:

        Ja verkligen! Rörelse får i de allra flesta fall oss att må bättre så det är en bra prioritering 🙂

    Kommentera

    E-postadressen publiceras inte.