emmabarremyr

Emma Barremyr

Förberedelser för Hälsoboost 2016

Hej sötisar ♥

Hur mår ni?

Här på Idre fjäll mår vi riktigt gott, och vi är så taggade på att träffa deltagarna som snart anländer till fjället! Efter en lång sovmorgon vaknade vi imorse upp till en alldeles magiskt fin morgon. Alltså vad är vackrare än en utsikt från fjället? Fjälluften var frisk och lite småkylig, men solens strålar har under dagen värmt oss gott!

Vi tillbringade förmiddagen med att ta det ganska lugnt och förbereda lite inför helgen. Bland annat så har vi bakat mellanmål i form av både muffins med jordnötssmör och äpple samt världens godaste chokladbollar. Vi kommer under eftermiddagarna på fredag och lördag diskutera ämnen som psykisk ohälsa, stress, sociala mediers påverkan på oss samt testa på lite mindfulness, och då kommer vi även fika lite för att göra dessa stunder extra mysiga!

IMG_6833 IMG_6834 IMG_6838 IMG_6839 IMG_6843

 

Nu ska vi vila lite innan vi möter upp deltagarna för ett träningspass ute i solen innan välkomstmiddagen på Pernilla Wiberg hotell ikväll ♥

Hoppas att ni har en fantastisk torsdag!

 

Kram / Emma.

Skapa en blogg på Vimedbarn.se du också, klicka här! Och du har väl inte missat topplistorna, klicka här!
Kommentarer
emmabarremyr

Kommentera

Läs mer om hur vi behandlar personuppgifter i vår integritetspolicy.
  1. Stina

    Hej!
    Jag vänder mig till både dig Sofia och alla läsare.
    Detta året fann jag glädjen i löpning och allt har gått riktigt bra! Men helt plötsligt har jag börjat få problem med magen, kan inte springa 1 mil utan att akut behöva gå på toaletten. Finns det någon vanlig anledning till detta problem? Hur kan man förhindra löparmage?
    Tacksam för hjälp och alla tips jag kan få!

    1. Emma

      Hej Stina! Usch, magproblem är inte roligt, och speciellt inte när en ska ut och springa! Jag tror att det viktigaste är att lära känna sin egen kropp här. Alla är olika och det som funkar för mig kanske inte funkar för dig. Lär känna din egen mage. Kanske är det vissa livsmedel som funkar och vissa som inte funkar? Testa dig fram!

      Fiberrik mat kan ju vara bra att undvika då det sätter fart på tarmen, vilket inte är en bra kombination med långvarig rörelse. Sen kan det nog vara bra att inte äta alldeles för tätt inpå träningen/ tävlingen, men även här är vi ju olika.

      Mitt tips blir alltså att testa dig fram och försöka lära känna din egen kropp. När det gäller den är det du som är experten 🙂

stats