emmabarremyr

Emma Barremyr

Matsedel vecka 12

Hej vänner ♥

Det känns som söndag, men det är måndag! Jag och Pelle var lite småsega upp ur sängen idag, den där lilla timmen vi drog fram klockan igår känns verkligen på morgonen, och därför var det extra skönt att inte ha någon brådska upp. Så himla skönt med en extra ledig dag tillsammans såhär i början på veckan.

Vi har ätit ugnsbakad gröt till frukost, och nu slappar vi lite i soffan och filar på veckans matsedel innan vi ska ge oss ut i det fina vädret. Solen skiner och jag funderar på att steka pannkakor och ta med mig Pelle på en långpromenad ut på Bonäsudden för en picknicklunch.

Den här veckan ska vi ha våran halv-åtta-middag med en trerätters här på fredag, och på söndag drar jag ÄNTLIGEN till Idre tillsammans med mamma och pappa. Pelle kommer tyvärr inte ha möjlighet att följa med i år, men resten av gänget kommer upp på onsdag! Det är tradition att äta varma smörgåsar om söndagskvällarna där uppe och jag tänkte därför bjuda på mitt senaste påhitt – toast med ädelost, päron, valnötter och honung till söndagsmys!

 

Matsedel vecka 12:

Måndag: pulled beef med sötpotatisstripes

Tisdag: tomatsoppa med oregano och tofu

Onsdag: kycklingfärslimpa med parmesanmos

Torsdag: raggmunk med kalkonbacon

Fredag: Halv-åtta-middag hos mig och Pelle

Lördag: sötpotatissoppa med chevré

Söndag: toast med ädelost, päron, valnötter och honung

 

IMG_9955-980x653 IMG_9495-980x653 IMG_4034-701x467IMG_3540-980x653

 

Kram / Emma.

Skapa en blogg på Vimedbarn.se du också, klicka här! Och du har väl inte missat topplistorna, klicka här!
Kommentarer
emmabarremyr

Kommentera

Läs mer om hur vi behandlar personuppgifter i vår integritetspolicy.
  1. madelene

    Hej! Tänkte fråga dig hur du får i dig fibrer när du äter glutenfritt, hur tänker du? Jag äter inte gluten men magen stannar upp och blir långsam. Magen blir bättre med gluten men jag får ledvärk så kroppen vill nog inte ha det. Kram

    1. Emma

      Hej! jag får i mig mycket fibrer via frukt och grönsaker, nötter och frön, råris, quinoa, rotfukter och liknande. När jag bakar använder jag mjöl som bovetemjöl, durramjöl, pofiber, quinoamjöl, mandelmjöl, kokosmjöl och andra fiberrika mjölsorter 🙂 Kram

  2. Sofia Häger

    Alltid lika kul att få massa matinspiration från dina veckomåltider! Kan du inte lägga upp ett inlägg med “läsarfrukostar” snart igen, de är också inspirerande att kika på!

    Klicka gärna in på min blogg för glutenfri och sockerfria recept! http://sofiahager.wordpress.com

    Instagram: @sofiahager

    Massa vårkramar

    1. Emma

      Blir glad av att höra att du gillar det 🙂 Läsarfrukostar har varit efterfrågat, så jag slänger upp ett sånt inlägg inom kort! Kram

stats