inspirationstories

    Träna med bärsjal – bicepscurl med gummiband

    Idag vill jag tipsa om bicepscurl med gummiband, en övning som ger armarna lite extra kärlek – något som kan vara bra för oss som går runt och bär på bebisar hela dagarna!

    Bicepscurl är egentligen inget avancerat, och det går lika bra att göra med t.ex. hantlar, en skivstång eller två fyllda vattenflaskor som med ett gummiband. Själv tycker jag gummiband är otroligt smidigt att ha hemma då det ger bra motstånd, tar liten plats och är lätt att plocka med sig ut på t.ex. promenaden, om jag skulle vilja det.

    >> Psssst, tips på ett bra gummiband finns här!

    Bicepscurl med gummiband

    Bicepscurl med gummiband

    Stå på bandet, och håll ett handtag i var hand. Håll armbågarna stilla och dra upp händerna mot axlarna. Sänk långsamt och upprepa.

     

    TIPS!

    • Kör övningen i en cirkel, i x antal repetitioner eller på tid
    • Jobba övningen i t.ex. 30 sek, vila 15 sek, upprepa 3-5 gånger
    • Kör övningen i tabataintervall

     

    Fler övningstips med bärsjal:

    >> låg rodd

    >> good morning

    >> utåtrotation i axel

    >> bäckenlyft

    >> axelpress

     

    Inlägget innehåller en affiliatelänk.

    Kram / Emma.

    Kommentera

    E-postadressen publiceras inte.