Emma Barremyr

Det senaste dygnet i mobilkameran

Hej från Gran Canaria! Det är tisdag kväll och klockan är strax efter halv åtta här. Pelle lägger Elsa och jag sitter ute på balkongen och blickar ut över havet och himlen som skiftar i blått och lila. Fullmånen är på väg upp och luften är sådär varm och skön som den bara är utomlands. Den här stunden är helt fantastisk. Så fort Pelle kommer ut ska vi öppna en flaska vin och spela lite yatzy.

Efter en över sex timmars lång flygresa (vi blev en timme försenade p.g.a. kraftig motvind) landade vi igår 14.30 lokal tid. Eftersom planet inte var fullt fick vi lyckligtvis ett eget säte till Elsa och slapp därför ha henne i knät en halv dag. Hon skötte sig exemplariskt under hela flygresan och roade sig med att måla, leka med lera, se på film, spela spel på ipaden, sova, äta, läsa, busa med gubben i sätet bakom o.s.v. Sen var det en kort och spännande bussresa (första gången Elsa åkte buss) till hotellet och vi var äntligen framme!

Det är underbart att vara här och bara ha tid för familjen. Det är sååå fantastiskt vackert! Dock är det alldeles för mycket folk för vår smak, lite klastrofibikänsla. Familjehotell och all inclusive är inte riktigt vad jag och Pelle föredrar, men det känns otroligt smidigt just nu, så det är ändå värt det. Elsa har varit så glad och nöjd sen vi kom hit och att se hennes glädje är det bästa som finns. Att resa med barn har verkligen tagit resandet till en helt ny nivå på så många sätt. Jag älskar det!

Första dygnet här på Gran Canaria har spenderats åt sol och bad, lek, promenader, mat, bus och så om och om igen. Vi bara är och det är så himla gött! Här är några bilder från mobilkameran från det senaste dygnet. Enjoy!

Tecknade Pippi är en favoritfilm som Elsa gärna vill kolla på.

Hålla både mamma och pappa i handen ville hon göra <3

Men alltså kolla vilka gullisar! I pappas knä sover man gott.

Jag och Elsa målade en bild med Bibbi på, fin va?

Utsikten vi möttes av på hotellet var otroligt vacker! Det är något alldeles speciellt med att blicka ut över ett oändligt hav.

Elsa var väldigt badsugen så vi hoppade i badkläderna och kilade ner till poolen med desamma!

God morgon! Den här soluppgången vaknade vi till idag!

En supertaggad badtjej, som vaknade redan vid 05, började hoppa i sängen och ropade ”BAAAADAAA”. Som tur var somnade hon om efter en halvtimme och sov till 08 istället.

Jag gick ner till havet för att titta och lyssna på vågorna.

Det är en annorlunda, men vacker miljö här! Sanden och stenarna är svarta, vilket ger en något helt annorlunda mot de vita sandstränderna. Båda är verkligen vackra på sina egna sätt.

Jag fortsatte att njuta av en promenad och utforskade området lite.

Spanar på allt spännande som händer vid poolen!

Gick ytterligare en promenad längs med stranden för att söva Elsa innan lunch.

Från dagens lunch! Elsa käkar lite pommes frites.

Sen hade hon och jag egentid medan Pelle gick till gymmet och tränade. Vi hängde på stranden, doppade tårna i havet, grävde i sanden och bakade sandkakor.

Dagens sista bild tydligen. En bild från vår balkong innan jag det blev dusch och fix för middag!

Jahapp, nu är klockan kvart över åtta och Pelle har suttit här bredvid mig en stund, så nu ska jag stänga ner och njuta av kvällen tillsammans med honom. Igår var vi så trötta att vi somnade tillsammans hela familjen, så nu får vi vår första egentid på resan. Mys!

Hoppas ni har en fin kväll!

Kram / Emma.

Skapa en blogg på Vimedbarn.se du också, klicka här! Och du har väl inte missat topplistorna, klicka här!
Kommentarer

Lämna ett svar

Läs mer om hur vi behandlar personuppgifter i vår integritetspolicy.
  1. Elin

Ser verkligen superhärligt ut! Vi kom precis hem från vår första resa utomlands med vår 13-månaders. Flyget dit tog 8 tim (New York) och då funkade det med henne i knät. Men tänkte på att om ett halvår skulle hon nog inte tycka att det var lika skoj.. Jag har varit nervös jättelänge för resan men det gick verkligen superbra. Både flyg, tidsomställning osv. Så nu kanske vi vågar oss iväg på en solsemester också!

Förstår att all inclusive inte är det en själv drömmer om men oj vad smidigt det måste vara med små barn. Man får väl helt enkelt acceptera att det är så i några år och sedan kan man upptäcka mer spännande resmål tillsammans! Hoppas ni får en fortsatt fin vecka!