Emma Barremyr

17 bilder från dagarna i sommarstugan

Lovade ju att dela några bilder från dagarna i sommarstugan, nu äntligen fick jag lite tid över, så varsågoda! Här är 17 bilder från somriga dagar i stugan!

PS. I eftermiddag kommer jag även lägga upp veckans middagsmeny för första gången på länge! Många har frågat efter det så jag tog tag i det igen. Kram!

Vi kom upp till stugan lagom till lunchtid och satte genast igång med att steka pannkakor. Gjorde enligt det här receptet >Bovetepannkakor. Vi åt pannkakorna med vispad grädde, färska jordgubbar och banan. Mums! Och så insåg jag att jag glömt matstolen till Elsa, så vi bullade upp med massa kuddar som hon fick sitta på.

Efter lunchen hängde Elsa med mormor och jag satt i skuggan och jobbade halva eftermiddagen. När jag var färdig satte jag Elsa i bärryggsäcken för att gå en sväng. Vi ska ju vandra i sommar och tänkte att det var dags att börja vänja henne vid ryggsäcken nu.

Hon somnade typ direkt, hehe. Jag försökte prata med henne och väcka henne flera gånger, men hon sov stenhårt, så jag lät henne sova och njöt av en stillsam promenad för mig själv upp till sjön och tillbaka.

När vi kom tillbaka hade mamma fixat middagen. Kokt färskpotatis, sallad och grillad kyckling med ädelostsås enligt det här receptet <- Såååå gott!

Och så hade vi varit hos mammas morbror som bor granne med oss och hittat en smart gammal barnstol som vi knöt fast på stolen till Elsa. Mindre kladdiga kuddar så!

Elsa som brukar somna vid 19 fick ny energi av sitt sovpass i ryggsäcken och körde järnet hela vägen fram till halv nio. Läggningen var ändå hyfsat enkel, lite senare än vanligt dock!

Bästa frukostplatsen är här! Morgonsol, fågelkvitter, en vacker utsikt och bästa frukostsällskapet. Så mycket njutning i en och samma bild!

När det började bli dags för lunch insåg vi att vi inte hade tagit med något att äta till lunch, så vi tog en tur till Lekvattnet för att äta motti och fläsk på hembyggdsgården där. Det är en rätt mysig sommartradition!

Jag är inte överförtjust i denna rätt, men kan ändå tycka det är lite gott sådär ibland. Motti är det godaste och består enbart av skrädmjöl, vatten och salt! Nävgröt kallas det ju också och Elsa tryckte i sig en hel hög av det.

Men hon fick även en skrädmjölsvåffla med grädde som slank ner fort. Överlycklig tjej!

Utsikten från matplatsen! Vilken idyll!

Efter lunchen åkte vi till Pägertjän för att svalka oss lite. Det var sjukt varmt igen under fredagen! Elsa spanade in ett par killar med stora ögon som hoppade från bryggorna. Hon tyckte nog att de var riktigt coola, hehe.

Älskar den här bilden! Så mycket lugn och närvaro i den ♥

Pysslar med vatten ♥

Sen åkte vi tillbaka till stugan och tänkte gå en sväng i skogen, men det kryllade av bromsar så vi sket i det och åkte istället upp till sjön och tog ett eftermiddagsdopp. Elsas första dopp vid sommarstugan ♥ Och jag tvättade håret i sjön, som är så fantastiskt skönt. Håret blir så mjukt och luktar så gott!

Mys ♥♥♥

Lät mobilen ligga under kvällen och tog inga bilder alls efter eftermiddagsdoppet. Skönt att göra så ibland. Elsa somnade tidigare på fredagen och sen kom mammas morbror med fru, barn och barnbarn över till oss och vi satt i kvällssolen och bara hade det gött. Älskar de kvällarna vid sommarstugan!

Lördagsfrukost i morgonsolen innan hemfärd. Äggmackor och kaffe, vad vore livet utan det? ♥

Kram / Emma.

Skapa en blogg på Vimedbarn.se du också, klicka här! Och du har väl inte missat topplistorna, klicka här!