emmabarremyr

Emma Barremyr

Träningen är inte alltid viktigast

Hej snyggisar 
 
Helst av allt hade jag velat avsluta dagen på gymmet med ett svettigt konditionspass. Jag har aldrig längtat efter att få träna konditionen så mycket som jag gör nu. Ni vet ett sånt där superdupermegajobbigt pass då endorfinerna bara rusar i kroppen och lyckan känns total när det är avklarat
 
Men, träningen är inte alltid viktigast. Idag fick jag tala om för mig själv att skippa det där passet som jag längtade så mycket efter. Jag fick inte träna alls sa jag till mig själv. Istället fick jag gå en lugn kilometer “hem”, ställa mig i en varm dusch och samtidigt låta dagen sjunka in. Det är viktigt att lyssna på kroppen, och i sjukdoms- och skadetillstånd mår vi faktiskt bättre av att skippa träningen än att genomföra den. Jag har inte tränat konditionsträning eller sprungit sen i slutet av juli nu. Det har alltså gått två månader. Skador, sjukdom och resor har kommit emellan och ibland är det sånt som bara måste accepteras även om det kan kännas jobbigt. Träning för mig är välmående. Jag får energi, blir glad och mår helt enkelt bättre. Därför längtar jag så in i bomben tills jag blir frisk och kan börja med styrketräningen igen (konditionen lär få vänta tills knät blir bra igen). Men just nu behöver kroppen vila och återhämtning, så jag ska med gott samvete sitta framför tv:n med plugg och lördagsmys ikväll. Det är jag värd och det är vad jag behöver just nu. Träna kan jag göra när jag blir frisk igen.
 
Men hur lockande känns det inte med det där gymkortet som ger oss fri tillgång tilla alla SATS-center här i stan? Åååh! 
 
 
 
Har varit en ganska tuff dag för en sjukling. Även om jag egentligen borde tagit det helt lugnt så har jag såklart inte gjort det (jag vill ju också!) Får skylla mig själv! Vi har iallafall haft massa kul – kört grundmotorik, övat på instruktörsrollen, stabilitetsträning, gått igenom uppvärmning och konditionsträning samt praktiserat i gymmet!
 
Behöver jag säga att jag älskar det? 🙂
 
Nu har jag slängt in laxen i ugnen och ska slänga mig framför tv:n och njuta av en lugn kväll. Sova tidigt står på schemat för imorgon väntar ännu en tuff dag med massa kul.
 
Hur har eran dag varit? Tränar ni något? Berätta gärna så får jag lite träning via er 🙂
 
Kram / Emma.
Skapa en blogg på Vimedbarn.se du också, klicka här! Och du har väl inte missat topplistorna, klicka här!
Kommentarer
emmabarremyr

Kommentera

Läs mer om hur vi behandlar personuppgifter i vår integritetspolicy.
  1. Elisabet

    Hej! Ville bara säga att din blogg är så fin! Kollar den varje dag och blir jämt glad:) Du skriver bra, tar fina bilder och har en bra syn på livet. Kram!

    Svar:
    Tack, vad glad jag bli av att höra det! Kram
    Emma Barremyr
  2. Syster Julia

    Idag var det armar och mage som gällde och avslutade passet med intervallträning på löpbandet i 30 min 😀 hoppas du har det bra syster! <3

    Svar:
    Göööööttt Jullan! DU rockar <3
    Emma Barremyr
  3. Julia

    Vet precis hur det känns när man verkligen vill träna men inte kan pga sjukdom, jobbigt och svårt att låta bli! Men man får se det som en paus att ladda kroppen med massa ny energi 😀

    Min träningdag har varit bra och jag är nöjd 🙂 1 timme pw, 5 km löpning och ett pass bodypump.

    Hoppas du kryar på dig snart!! 🙂

    Svar:
    Ja nu har jag inte kunnat träna på över en vecka. Vill bli frisk frisk frisk 😀 härlig träningsdag du hade iallafall! Fortsätt så (tumme upp) 😀
    Emma Barremyr
  4. Ellen

    Jag förstå verkligen hur du känner och vad du menar. Jag älskar och träna och utför nästa varje dag någon sorts av träning. Men jag har ett problem, det är att jag vill för mycket utav mig själv, jag vill ha bra betyg i skolan, jag vill kunna träna varje dag och jag skulle vilja kunna umgås med familj och vänner. Stressen kommer ofta ikapp mig kan man säga med att det slutar med att jag ligger och stor gråter och vet inte vad som är upp eller ner längre. Visa dagar får jag gör ett schema för varenda minut för att få kunna göra och hinna med allt som jag vill göra. Min mamma är på mig hela tiden om att jag tränar för mycket och tycker att jag ska ta det lugnt, men jag mår bra att av röra på mig, det är min tid då jag rensar hjärnan och kan få ut all min ilska osv.

    Har du något tips på hur man kan göra för att få allt att fungera? Morgon träning gör jag redan så det är redan borta…. Annars måste jag bara säga tack för du och din blogg finns, helt underbar, gör verkligen dagen ibland och dina recept är jätte goda har allt testat några. Fortsätt så som du gör, du är jätte bra! 🙂

    Kram Ellen.

  5. Annah

    Förstår att du längtar till träningen! 🙂 jag gör det med! Men just nu får jag bara träna lågintensivt eftersom jag måste få bukt med hormonbalansen i kroppen (haft struligt länge) och inte får stressa kroppen… Längtar sååå tills jag får börja springa igen!

    /kram annah

  6. Sofie

    Tyvärr lider jag av samma problem som du, är för fortfarande för sjuk för att kunna träna ordentligt. Men istället för att ta tunnelbanan idag gick till och från stan, så lite lätt motion iallafall. Och imorgon kan jag förhoppningsvis gå på min tennislektion för det är ganska lätt 😀

    Förresten har mitt mejl kommit fram?

  7. Emma Melin

    Kan du inte skriva lite inlägg om allt detta jätteintressanta som du sa att du hade gått igenom? Vi vill också veta! Som Grundmotorik, Uppvärmning, Konditionsträning osv!

    Jag heter (också) Emma, bor i Stockholm och tränar Triathlon. Så för mig blir det mycket konditionsträning med tror att jag skulle behöva komplettera med lite mer styrka och så, eller vad säger träningsproffset?

    Tack för en jättebra blogg!

stats