Publicerat den 7 september, 2017

Träna med bärsjal – bicepscurl med gummiband

inspirationstories, Mammaträning

Idag vill jag tipsa om bicepscurl med gummiband, en övning som ger armarna lite extra kärlek – något som kan vara bra för oss som går runt och bär på bebisar hela dagarna!

Bicepscurl är egentligen inget avancerat, och det går lika bra att göra med t.ex. hantlar, en skivstång eller två fyllda vattenflaskor som med ett gummiband. Själv tycker jag gummiband är otroligt smidigt att ha hemma då det ger bra motstånd, tar liten plats och är lätt att plocka med sig ut på t.ex. promenaden, om jag skulle vilja det.

>> Psssst, tips på ett bra gummiband finns här!

Bicepscurl med gummiband

Bicepscurl med gummiband

Stå på bandet, och håll ett handtag i var hand. Håll armbågarna stilla och dra upp händerna mot axlarna. Sänk långsamt och upprepa.

 

TIPS!

  • Kör övningen i en cirkel, i x antal repetitioner eller på tid
  • Jobba övningen i t.ex. 30 sek, vila 15 sek, upprepa 3-5 gånger
  • Kör övningen i tabataintervall

 

Fler övningstips med bärsjal:

>> låg rodd

>> good morning

>> utåtrotation i axel

>> bäckenlyft

>> axelpress

 

Inlägget innehåller en affiliatelänk.

Kram / Emma.

0 kommentarer

Lämna en kommentar

E-postadressen publiceras inte.