Publicerat den 9 januari, 2017

Grön supersmoothiebowl

Frukost - yoghurt/smoothie, kitchenstories

img_8610

God morgon ♥

Hoppas att ni haft en underbar helg!

Jag har startat måndagen med en grön supersmoothiebowl för att boosta kroppen lite extra nu när den jobbar med att bli kvitt en riktigt långdragen och seg förkylning!

Smoothies har varit standard till frukost de senaste vekorna då det är en av få saker som jag känner mig sugen på när jag vaknar illamående varje morgon. Frukt är ju tyvärr lite extra känsligt för magen just nu, men banan funkar fortfarande bra så det passar jag på att äta mycket av! Morgonens smoothie fick dessutom sällskap av massa näringsfylld spenat och Supergreens från Helhetshälsa.

Hela kalaset toppades sedan med chiafrön, kokosflingor, solroskärnor, pumpakärnor och torrostade nötter! GOTT!!!

img_8612img_8616

Ingredienser (1 person):

Mixa ihop alla ingredienser med en stavmixer tills du har en krämig och fluffig smoothie! Häll upp i en skål och toppa med diverse godsaker!

img_8617

Idag står det jobb här hemma framför datorn på schemat. Det blir en lugn dag och jag ska fortsätta att kurera mig så att jag inte råkar ut för fler bakslag.

Men herregud vad jag är trött på den här sega förkylningen nu! Jag är på bättringsvägen igen, men inte helt kry, och får därför fortsätta att vila och ta det så lugnt jag bara kan ett par dagar till. Vi åker ju upp till stugan i Idre på torsdag och då vill jag hemskt gärna vara såpass pigg att jag orkar med att stå på skidorna och njuta lite. Det blir väl inga fartfyllda åk direkt, utan mest lite stakning i platta spår för känslans skull, men då behöver jag vara frisk också.

Jag längtar verkligen enormt mycket efter att få röra på mig igen! Det är snart tre veckor sedan jag tränade i gymmet och två veckor sedan jag var ute och gick (med undantag för en promenad förra veckan när jag trodde jag hade blivit frisk), och jag får så otroligt ont i kroppen av att sitta still hela dagarna. Det märks extra tydligt nu när jag är gravid hur viktigt det är att få cirkulation i kroppen och träna styrka för att må bra och slippa ha ont!

Håll tummarna för att den här vilodagen gör susen är ni snälla :)

Hoppas att ni mår bra och att ni får en underbar måndag ♥

 

Inlägget innehållet affiliatelänkar.

Kram / Emma.

4 kommentarer

  1. Veronica

    Jag lider verkligen med dig, Emma! Jag har råkat ut för samma skitiga förkylning, så segt! har varit utanför dörren EN gång på 10 dagar. Nu får det vara nog :) Håller tummarna för tillfrisknande snarast! Kram

    Svara

    1. Emma

      Ja usch för våra förkylningar alltså! Har inte heller varit ute mycket senaste veckorna och känner mig fortfarande inte helt bra. Täppt i näsan, trött och hängig. Frågan är om det är förkylning fortfarande eller om det är graviditeten, så svårt att veta när det är liknande symptom. Det är ju fullt normalt att bli täppt och vara trött när man är gravid. Hehe :) Krya på dig du också! Kram

  2. Nenne

    Håller tummarna för tillfrisknande. Var själv drabbad av en mycket lång förkylning under 10 v höstas. Men det vänder! Och tro det eller ej – energi, lust och förmågan att röra sig och träna normalt kommer tillbaka ! Så, håll ut.

    Svara

    1. Emma

      Tack snälla du! Ja även om det är himla segt just nu så vet jag ju att det blir bättre :D Tack för peppen <3

Lämna en kommentar

E-postadressen publiceras inte.