Emma Barremyr

Vandringen i Murstensdalen och vistelsen på Loka Brunn

Hej vänner ♥

Nu kommer en uppdatering från Vandringseventet som jag anordnade i samarbete med Loka Brunn förra veckan.

Vi blev ett härligt litet gäng som samlades och gemensamt åkte till Murstensdalen för att vandra i fredags! Skogen var grönskande, sjöarna magiskt stilla och eftersom det hade regnat en hel del under natten fanns doften av fuktig skog närvarande under hela vandringen.

Åh, som jag älskar den lukten!

IMG_6737IMG_6732 IMG_6740 IMG_6746IMG_6752

Väderleksprognoserna hade lovat regn även under dagen, men vi klarade oss fint med undantag från någon skur då och då (något som bra regnkläder alltid råder bot på)! Vi gick i ett behagligt tempo och passade på att stanna upp ofta och mycket för att njuta av de fina omgivningarna. Den här gröna, trolska skogen i Murstensdalen är en av de finaste skogarna jag någonsin varit i. Jag är alldeles förälskad!

Efter ungefär 4 km blev det dags för lunch i vindskyddet vid Lången. Kockarna på Loka Brunn hade skickat med oss ljuvliga kycklingsallader, goda mackor + lite fikabröd och kaffe till efterrätt!

Välbehövlig påfyllning inför resterande 5 km av vandringen!

För övrigt finns det ingen gång som mat smakar godare än när man är ute på tur såhär! Det var vi alla överens om när vi satt där och åt våran matsäck och blickade ut över den stilla sjön ♥

Den här lunchutsikten som ni ser på bilden ovan alltså! Blir ni lika lugna och fyllda av ro som mig när ni tittar på den? Det är såna stunder som det är extra lätt att vara i nuet ♥

IMG_6765IMG_6769IMG_6770

Efter en lång och mättande lunch traskade vi sedan vidare i den gröna skogen bland ljung, blåbärsris och små sjöar. Efter ungefär 3 timmars vandring anlände vi tillbaka på parkeringen där vi ställt av bilarna, lite blöta om fötterna, men otroligt nöjda och glada! Vandringen var avklarad och nu skulle vi till Loka Brunn och bara mysa resten av dagen!

Efter ett snabbt ombyte var eftermiddagsfika det som först stod på schemat. Hembakat fikabröd, scones, frukt, kaffe och te i mängder stod uppdukat, vilket smakade så bra efter timmarna i skogen!

Därefter fortsatte vi eftermiddagen med spamys i Lokas unika Vattensalong! Lugn musik, kristallkronor, bubblade vatten, utepoolshäng med utsikt över sjön, skratt och prat var vad vi njöt av. Vattensalongen är verkligen något alldeles extra!

IMG_2224 IMG_2228 IMG_2229

Efter några timmar i spat blev det dags att fixa sig innan vi alla möttes upp i Stora Societetshuset där kvällens middag serverades! Och oj så mycket god mat vi fick! Som valigt hade jag anmält en hel del allergier till köket som fixade dessa utan problem. Servicen var så bra och fast att jag varken åt gluten, lök, laktos eller svamp fick jag lika mycket god mat, lagad med kärlek precis som alla andra.

Det är verkligen en lyxig känsla som infinner sig på Loka Brunn och jag tycker alltid att man blir så bra omhändertagen av deras grymma personal.

IMG_6776 IMG_6778 IMG_6774 IMG_6784

Innan vi blev serverade förrätt kom den här lilla aptitretaren in. De andra fick något med svamp, medan jag fick någon potatiskräm med gräslök, friterat bröd och solroskärnor! Mums så gott!

IMG_6786 IMG_6790IMG_6792

Vi avslutade hela kalaset med en hejdundrande efterrätt och kröp sedan till sängs efter en lång och underbar dag!

Även jag stannade kvar över natten för att slippa åka hela långa vägen hem på kvällen, och fick därmed njuta av en lyxig natt på hotell med tillhörande frukost! Och det är ju alltid värt varenda krona! Jag sov som en prinsessa och klev sedan upp till en ljuvlig frukostbuffé. Tyvärr hade jag redan då börjat må lite dåligt, så jag kunde inte riktigt njuta av frukosten som vanligt, men gjorde mitt bästa!

IMG_6794 IMG_6795 IMG_6796

Såna här stunder är jag extra tacksam över mitt jobb! Såhär i efterhand måste jag nypa mig själv lite i armen för att faktiskt inse att jag inte drömt. Att jag har fått göra det här tillsammans med Loka Brunn, som länge varit en stor favoritplats känns overkligt och så himla stort. TACK ♥

Presenteras i samarbete med Loka Brunn.

Är du intresserad av att hägna på en liknande resa? Den 11:e september gör jag ett samarbete med Go 4 Adventure där ni har möjlighet att följa med oss på en heldag till Murstensdalen och Loka Brunn!

Läs mer om det eventet här!

Kram / Emma.

Skapa en blogg på Vimedbarn.se du också, klicka här! Och du har väl inte missat topplistorna, klicka här!