healthstories

    Träna med bärsjal – låg rodd med gummiband

    Hej kompisar ♥

    Det är dags för ett övningstips med bärsjalen igen! 

    Jag har tipsat om låg rodd med gummiband tidigare, och det är även en övning som är perfekt att köra om du vill träna med bebisen i bärsjalen. Roddövningar är grymma att göra för de allra flesta, inte bara för oss mammor, så egentligen vill jag uppmuntra alla att göra denna övning! Den stärker nämligen upp ryggen, förbättrar hållningen och tränar biceps.

    Har du inget gummiband hemma? Då kan jag tipsa om detta kit –> klick <– som innehåller tre gummiband i olika motstånd. Jag har det själv och är väldigt nöjd!

    IMG_2674 IMG_2675

    Sitt med neutral rygg och lätt anspänning i bålen, raka ben med bandet under fötterna och håll i andra änden av gummibandet med båda händerna. I startläget är armarna raka, sedan drar du armbågarna och axlarna bakåt och för ihop skulderbladen. Återgå långsamt och upprepa. Håll armarna nära kroppen under hela övningen och jobba med att hålla aktiveringen i magen och bäckenbotten.

     

    TIPS!

    • Kör övningarna i en cirkel, i x antal repetitioner eller på tid
    • Jobba övningen i t.ex. 30 sek, vila 15 sek, upprepa 3-5 gånger
    • Kör övningen i tabataintervall

     

    >> Läs fler inlägg om mammaträning här!

     

    Inlägget innehåller affiliatelänk.

    Kram / Emma.

    Kommentera

    E-postadressen publiceras inte.