Övningstips

    Övningstips – liggande bicepscurl

    Hej vänner ♥

    Idag har jag varit effektiv – underbar känsla! Jag har fått massa jobb undanstökat och även hunnit med en härligt träningspass tillsammans med Pelle! Träning tillsammans är riktigt bra kvalitetstid för mig!

    Idag var det dags för biceps/ triceps på träningsschemat. Effektivt och svettigt ville jag ha det. Och så blev det. Passet bestod av två olika superset och två dropset. Där emellan massa olika plankor för aktiv ” vila”. Hela 15 minuter av olika plankvarianter lyckades jag skrapa ihop!

    Uppvärmningen bestod av 20 minuter svettigt trampande på crosstrainern och därefter följde:

    • Tre superset med press från pannan med stång/ dips mot bänk
    • Tre superset med hammercurl/ liggande bicepscurl mot pannan (se bild nedan)
    • Tre dropset stående bicepscurl med stång i cable
    • Tre dropset tricepspress med stång i cable

    Bilderna nedan är gamla. Det är min syster Julia som visar liggande bicepscurl mot pannan i cable.

    IMG_3121

    IMG_3124

     

    Ligg på rygg med utsträckta armar över huvudet. Håll armbågarna stilla och dra stången ned mot pannan. Återgå långsamt tillbaka till startläget och upprepa.

     

    Nu ska jag beta av det sista jobbet innan jag stänger ner för dagen. Tänkte också försöka hinna skriva ihop ett inlägg till med något jag vill ta upp med er, och jag ska försöka hinna. Sen blir det packning och förberedelser inför imorgon innan middagsdejt och filmkväll med min älskling (ses man inte på helgen får man passa på en torsdag) 🙂

    Kram / Emma.

    2 svar till “Övningstips – liggande bicepscurl

    1. Alex skriver:

      Oj. Denna övning måste jag prova. Jag tycker biceps är den tråkigaste muskeln att träna, så jag behöver lite nytt 🙂

    2. Julia skriver:

      gud va gammal bild, haha. är glad att du lärde mig denna, gjorde den senast igår på gymmet! Hundringar 😀 lagomt trött idag i biceps.

    Kommentera

    E-postadressen publiceras inte.