Frukost - gröt

    Kokoschiagröt

    God morgon lördag 
     
    Efter massa ostbågar och lösgodis igår är jag för andra gången där här veckan rejält påfylld med socker – vilket märktes bra i träningen idag!
     
    Annars så hag har börjat helgen med en smoothie och en vända till gymmet följt av en himmelskt god frukost! Det var sååå gott! Gjorde chiagröt för första gången och inte vilken chiagröt som helst – utan en kokoschiagröt som serverades med chokladfluff, jordnötssmör och hallon. Det är vad jag kallar lyxfrukost!
     
    Mmmmm……
     
     
    Kokoschiagröt:
    1,5 dl kokosmjölk extra creamy
    2 msk chiafrön
     
    Blanda ihop och låt stå i kylen över natten. Servera med chokladfluff <– (klick), jordnötssmör och hallon.
     
     
     
    Lördagen kommer tillbringas på jobbet som personlig assistent för min del. Börjar vid tio och har ett 24-timmarspass framför mig! Så länge önskar jag er fin helg och en härlig lördag!
     
    Kram / Emma

    10 svar till “Kokoschiagröt

    1. Annie skriver:

      Spännande med chia och kokos – måste testa. Älskar konsistensen av chiafröna 🙂

      Svar:
      Ja det tror jag du skulle gilla 🙂
      Emma Barremyr
    2. Sarah skriver:

      Hej Emma! Vart kan man hitta kalkonbacon? Har bara sätt vanlig bacon i matbutikerna.

      Svar:
      Hej Sara! Jag brukar köpa kalkonbacon på ica maxi med märket den gröna slaktaren 🙂
      Emma Barremyr
    3. Veronica skriver:

      Gott det ser ut! Din blogg är så himla fin! Jag vill tipsa dig om ett recept som jag tror skulle passa dig. Har inte alls med chiafrön att göra, men Blomkålspizza. Har du testat det? Det är såå gott och bra på samma gång:)

      Kolla in: http://matforendam.blogspot.se/2012/09/pizza-pa-blomkalsbotten.html

      Svar:
      Tack snälla! Och tack för tipset! Har tänkt att jag ska prova flera gånger och nu blev jag ännu mer sugen, ska ta och testa ditt recept! Tack för tipset!
      Emma Barremyr
    4. MANDZ skriver:

      24 timmars pass? fattar inte. jobbar du i 24 timmar i STRÄCK?

      Svar:
      Yes, jobbar 24 timmars i sträck! Har då sovande natt, annars skulle det aldrig gå! Många jobb inom vården innebär långpass och för mig funkar det jättebra 🙂
      Emma Barremyr
    5. Marie skriver:

      Intressant det där med sockerpåfyllningen – för mig är det helt tvärtom. Har jag fått i mig en massa socker så känner jag mig slö och tung hela dagen efter och har ingen träningslust alls. Ytterligare en motivation för att hålla sig borta från godishyllan 😉

      Svar:
      Ja det är nog individuellt! Jag vet att om jag äter godis och dylikt ofta blir jag trött av det istället, men att då och då få en sockerpåfyllning laddar kroppen med energi :p skönt att du ändå vet vad som funkar för dig och mår bra av det 🙂
      Emma Barremyr
    6. Paulin skriver:

      Hej Emma!

      Hur ofta tränar du? har du nån vilodag?

      Om man varierar intensiteten på sin träning, kan man skippa vilodagarna då? Eller vad tycker du?

    7. Linda skriver:

      perfekt recept på en gröt för oss som är med i paleo-challenge just nu =)

      Svar:
      Ja, verkligen superbra! Är galet gott också 😀
      Emma Barremyr
    8. Anonym skriver:

      Hej!

      Din konsistens på gröten ser så mjuk och aptitlig ut men min blev väldigt hård och stabbig. Någon fundering på varför det blev så?

      Svar:
      Hej! Det kan vara så att du behöver tillsätta lite mer vätska, t.ex. 1/2 dl vatten eller med kokosmjölk 🙂 Om det är för lite vätska blir den tyvärr hård och stabbig! Hoppas det blir bättre nästa gång!
      Emma Barremyr

    Kommentera

    E-postadressen publiceras inte.