God natt

    Gokväll på er ♥

    När jag var färdig med min massagekund idag ringde syster Julia på dörren lite lagom för att få sig massage hon också, så idag har jag gjort två behandlingar! Kvällen har vi ägnat åt att äta middag och se på ”Sveriges mästerkock”. Mysigt med lite syskonmys, känns som om det var länge sen jag träffade Jullan!

    Nu har jag krupit ner i sängen. Ögonen har grusat sig och jag är SÅ trött. Är inne i en dygnsrytm där jag somnar redan vid tio och vaknar runt halv sju, sju nu. Hehe! Men imorgon bitti klockan noll sju nollnoll väntar en hög tvätt och tvättstugan på oss så det börjar bli dags att sova 🙂

    God natt med er!

    /Emma.

    Enter a title

    vitaminboost i form av smoothie

    Hej   

    Kom precis hem från universitetet och ska nu göra mig redo för att massera. Laddar upp med en smoothie sprängfylld med vitaminer – gjord på egenpressad apelsinjuice, hallon, blåbär, färsk ingefära och kanel. Tummen upp!

    Kram / Emma

    Vila

    Hej vänner   

    Jag har precis käkat lte lunch och ska nu bege mig til universitetet för lite databassökning inför exanemsarbetet. Det är kortdag idag. Gött! Senare i eftermiddag får jag en massagekund och sen står det fri kväll på schemat. Myyys! 🙂

    Angående träningen så kör jag på vila nu fram till söndag. Jag känner mig lite trött i kroppen och att jag behöver ta några dagar off. Det skulle ju egentligen blivit så tentaveckorna, men eftersom de ändrade till hemtenta så fick jag massa tid över och kunde träna på som vanligt. Så fyra dagars vila borde göra gott för återhämtningen. Jag kommer köra lite på stretch och promenader som får gång blodcirkulationen och drar ut slaggprodukter som ligger kvar från träningen. Det känns som en bra plan. Då är jag redo för nästa vecka och praktiken som drar igång då. Det kommer bli en fartfylld period med massa rolig träning! Weiiie 🙂

    Ha en bra dag!

    Kram / Emma.

    Ulrikas powerbars

    Tjoho   

    Förra vecka Bjöd Ulrika i min klass på en variant av mellanmålsbars. Jag var inte sen att fråga efter recept och har idag mixat ihop dessa underbara små kakor. Efter träningen, till fikat, som kvällsmys eller bara när du är sugen?! De är kanon att ha i kylen och plocka fram vid behov!

    Lägg en dl solrosfrön, en dl pumpakärnor och 3 dl havregryn på en plåt och rosta i ugnen på 175 grader i tio minuter. Mixa under tiden 15 fikon (som du skurit i mindre bitar), en halv dl russin och en och en halv msk hett vatten till en ”smet” i en matberedare. Tillsätt sedan havgregrynen, solroskärnorna, pumpakärnorna och en msk honung och mixa lite till. Blanda sedan för hand i en halv dl russin till och en dl All bran fullkornsflingor och platta ut degen på en plåt. Ställ in i kylen någon timme och ta sedan ut den och skär i lagom stora bitar.

    Supergott, jag rekommenderar det verkligen!

    Kram / Emma.

    Mellanmål i form av knäckebröd

    Hej vänner  

    Efter träningen blev det ett mellanmål i form av två knäckebröd – ett med keso och kokt ägg och ett med smör, roccula, halloumi och paprika.

    Detta hör till mina favoriter just nu!

    Vad äter ni till mellanmål?

    Kram / Emma.