Emma Barremyr

torsdag 4 februari

God morgon!
Jag har just vaknat efter en natt med ganska lite somn.
Det blev sent igar och jag hade en underbar sista kvall i Bangkok 🙂
De tva sista dagarna har jag haft fullt upp och traffat massa kuliga manniskor.
I tisdags borjade jag dagen med en kort, men upplevelserik promenad till Grand Palace. Jag gick forbi en plats dar alla hemmalosa verkade halla hus. Det var talt och massa skrot overallt och manniskor som lag pa marken och sov. Det luktade urin overallt och jag var nara att spy upp frukosten. Usch, jag mar sa daligt av att se sant.
Grand Palace da… Att inte besoka det nar man ar i Bangkok ar ungefar som att inte se Eifeltornet nar man ar i Paris eller Frihetsgudinnan nar man ar i New York. Jag fick en egen guide, Jackie, hur skon som helst. Jag hade verkligen en rolig trip dar inne, larde mig en hel del och fick se gigantiska vackra tempelbyggnader!
Eftermiddagen agnade jag vid poolen tillsammans med sex fulla finnar. Haha!
Kvallen blev ganska lugn eftersom jag skulle upp sex dagen efter. Jag gick runt lite pa nattmarknaden och at lite god mat. Sen unnade jag mig en ansiktsbehandling med kroppsmassage innan jag krop till sangs. Underbart!
Thaimassagen var forresten hur harlig som helst 🙂 Blir nog fler av dem! Hihi.

Utefter den har vagen var det fullt med hemlosa. Hemskt!

allt i guld och glitter pa Grand Palace

Det var ratt sa imponerande!

Igar borjade dagen tiiidigt. Jag reste med en harlig grupp, tre killar fran London, en tjej fran Canada och en tjej fran Nya Zeeland. Vi hade jattekul hela dagen! Klockan sju lamnade vi Bangkok for att besoka en flytande marknad, den storsta i Bangkok. Jag visste inte riktigt vad som vantade och hade svart att forestalla mig hur det skulle vara, hur det gick till liksom. Men det var sahar.. en jattestor marknad med massa batar och stand i vattnet. Sen satte man sig i en liten bat tillsammans med gruppen och paddlade runt och handlade. Det var hur mysigt som helst. Dom proppade i mig massa goda, tropiska frukter och lyckades fa mig att kopa lite annat ocksa. Jag ar inte svarovertalad. Haha. Men jag borjar fa in prutandet nu 🙂

Floating market

En nyoppnad kokosnot. Mums, jag alskar kokos!

Den har frukten testade jag, jattegod!

Och sa kokosglass! Sa mycket gott att ata 🙂

Frukt i stora lass!

Efter marknaden fortsatte vi vidare till tigertemplet som ligger langt utanfor Bangkok. Dar fick vi gosa och ta massa kort med tigrarna! Oooh, vad sota dom var! Men det var inte helt ofarligt. Vi gick in dar pa egen risk och fick skriva pa papper och sa eftersom det hant att folk har blivit dodade. Det var vad guiden sa iallafall. Vet inte om hon var serios, jag tror jag pa allt som folk sager till mig sa!
Det var iallafall en fantastisk upplevelse. Sen hade vi ungefar tre timmar tillbaka i bussen till Bangkok!
Och nar vi kom tillbaka blev det utgang och en minnesvard kvall med underbara manniskor. Typiskt att jag glomde kameran pa hotellrummet 😛

Ikvall tar jag nattaget till Chang Mai. Kommer ha egen kupe med sang och allt, sa jag hoppas pa lite somn inatt!
Jag kommer fram runt tiotiden imorgonbitti och da har jag hela dagen att utforska stallet. Pa lordag morgon borjar trekkingen och da blir jag borta fram till mandag kvall. I’m so excited! Det ska bli sa himla kul!
Hinner kanske med en liten update innan jag ger med ut i djungeln, om inte far ni ha en toppenhelg hemma i kylan 🙂 Nu ska jag springa bort till posten och skicka ivag ett paket, sen blir det poolen resten av dagen!
Ta hand om er!
Kram / Emma.

Skapa en blogg på Vimedbarn.se du också, klicka här! Och du har väl inte missat topplistorna, klicka här!